Tukar Duit Kepada Emas Sebelum Beli Laptop


Kebiasaannya apabila seseorang itu membeli laptop, duit untuk membeli laptop itu akan dihabiskan, dan dia akan mendapat sebuah laptop baru. Namun, dengan memanfaatkan fasiliti GCA di QM, seseorang itu bukan sahaja boleh mendapat sebuah laptop baru, tetapi juga boleh mendapat emas sebagai simpanan. Pilihan manakah yang lebih bijak?

Mari kita lihat secara lebih terperinci.

Kamal mendapat wang sebanyak RM5,000. Kamal membeli sebuah laptop baru dengan harga RM4,700. Dia mendapat sebuah laptop baru, dengan wang baki RM300 untuk dibelanjakan, ataupun mungkin untuk disimpan (yang kemudiannya akan dibelanjakan jua).

Salim juga mendapat wang sebanyak RM5,000. Sebelum membeli laptop, Salim membeli emas terlebih dahulu. Salim menghabiskan keseluruhan RM5,000 itu untuk membeli 16.3569 gram emas melalui platform Quantum Metal (QM). Pada hari yang sama, Salim terus membuat pembiayaan GCA. Keesokan harinya, wang pembiayaan sebanyak RM4,252.28 masuk ke akaun bank Salim. Salim terus menggunakan keseluruhan wang tersebut untuk membeli laptop baru.

Salim mendapat laptop baru bernilai RM4,200. Salim tidak mempunyai baki duit, tetapi Salim mempunyai 16.3569 gram emas dalam pegangan QM. Dalam jangka masa panjang, emas sebanyak 16.3569 gram itu akan membantu mengekalkan nilai harta Salim, malah mungkin juga boleh menambahkan lagi.

Kamal habiskan duit, dapat laptop baru.

Salim habiskan duit, dapat laptop baru DAN dapat emas.

Melalui fasiliti GCA di QM, Salim boleh menebus emas dan melangsaikan pembiayaan tadi tanpa perlu mengeluarkan tambahan satu sen pun. Malah, Salim juga berpotensi mendapat wang tambahan lagi melalui emas yang dalam pegangan tadi. Jika anda ingin tahu bagaimana caranya untuk elakkan berbelanja ‘hangus’ seperti Salim, sila WhatsApp / Telegram saya: 019-8285019.

 

Newest
Previous
Next Post »