Seminar Memperingati Ketokohan Sayyidah Khadijah al-Kubro

Jibril 'alayhissalam berkata (yang bermaksud): "Wahai Muhammad! Khadijah telah datang kepadamu dengan membawa bekas yang berisi lauk-pauk dan makanan. Apabila dia datang kepadamu, maka sampaikanlah salam daripada Tuhannya dan daripadaku kepadanya."

Apabila Khadijah radhiyallahu 'anha datang, Rasulullah sallallahu 'alayhi wasallam menyampaikan salam tersebut kepadanya. Lalu Sayyidah Khadijah radhiyallahu 'anha menjawab (yang bermaksud): "Allah adalah al-Salam (Maha Memberi Kesejahteraan) dan daripadaNyalah jua kesejahteraan, semoga kesejahteraan sentiasa dilimpahkan kepada Jibril juga."

[Hadith riwayat Imam Bukhari dan Imam Muslim]

"Sayyidatuna Khadijah al Kubra radhiyallahu 'anha adalah wanita unik yang sepatutnya diletakkan namanya di barisan hadapan dalam senarai Srikandi Islam. Tanpanya dan tanpa pengorbanan jiwa dan raga wanita contoh sepertinya, kemungkinan kita tidak akan dapat mengecapi nikmat Iman dan Islam sepertimana yang kita kecapi pada hari ini." - Sheikh Muhammad Fuad bin Kamaludin al-Maliki

Kepada seluruh umat Islam di bumi Kenyalang, khususnya muslimat, anda dijemput menghadiri program yang julung kali diadakan ini; Seminar Memperingati Ketokohan Sayyidah Khadijah al-Kubro.





Turut menampilkan Habib 'Ali Zainal Abidin al-Hamid.


Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi saudari Shamsiah Mahli di talian 019-8212606.
Previous
Next Post »