Emas Lindungi Harta

Saya mula menyimpan emas semenjak beberapa bulan yang lepas, setelah sekian lama membaca tentang emas dan mula memahami kepentingan untuk menyimpan emas.



Kenapa kita perlu menyimpan emas?

Simpanan emas boleh melindungi harta daripada susut nilai. Bila anda simpan duit, nilai duit itu akan berkurangan dari masa ke semasa kerana dimamah inflasi. Contoh mudah, sepuluh tahun lepas wang 20 sen cukup untuk membeli satu air bungkus. Tetapi sekarang, 20 sen sudah tidak cukup untuk membeli air bungkus kerana air bungkus paling murah pun sudah bernilai RM1. Dalam erti kata yang lain, sekiranya anda mempunyai RM300,000 pada hari ini, maka anda mempunyai wang yang mencukupi untuk membeli sebuah rumah. Namun wang yang sama dalam tempoh 10-20 tahun, pasti sudah tidak mencukupi untuk membeli sebuah rumah.

Sebaliknya, bila anda simpan emas, nilai emas akan sentiasa meningkat. Jika nilai emas turun sekalipun, dalam jangka masa panjang nilainya akan naik semula. Emas tidak pernah jadi murah. Emas sentiasa bernilai. Jika 100 tahun lepas, wang emas 1 dinar cukup untuk membeli seekor kambing, maka pada tahun ini wang emas 1 dinar masih cukup untuk membeli seekor kambing.

Jika anda masih belum mula menyimpan emas, hubungi saya.


-----
Tahukah anda sekarang ada cara untuk anda mula menyimpan dan membeli emas dengan serendah RM10 sahaja! Anda juga boleh membuat pelaburan emas dengan mendapatkan pembiayaan 10x. Untuk info lanjut hubungi saya: 019-8285019
Previous
Next Post »