Waqafkan Harta Anda


Firman Allah Subhanahu wa ta’ala (yang lebih kurang maksudnya): “Dan belanjakanlah (sebahagian) dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum seseorang dari kamu sampai ajal maut kepadaNya. (kalau tidak) maka ia (pada saat itu) akan merayu dengan katanya: ‘Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya kalau Engkau lambatkan kedatangan ajal matiku – ke suatu masa yang sedikit sahaja lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat aku menjadi dari orang-orang yang soleh.’” (Surah al-Munafiqun: 10)

Antara amalan yang paling baik yang boleh dilakukan oleh seseorang muslim adalah mewaqafkan harta ke jalan Allah. Harta yang diwaqafkan ke jalan Allah, akan menjadi amal jariah yakni amal berterusan yang akan membawa kebaikan yang berterusan. Rumusnya mudah, jika anda mewaqafkan sedikit harta, dan daripada harta itu terbinalah sebuah universiti (contohnya Universiti As-Sofa), maka selagi mana universiti itu membawa manfaat dan kebaikan kepada umat, selagi itulah anda yang telah mewaqafkan harta tadi mendapat ganjaran pahala, walaupun anda telah meninggal dunia!

Maka, ayuh waqafkanlah harta anda. Kami tawarkan Sijil Waqaf Yayasan Sofa Negeri Sembilan. Setiap sijil bernilai RM50 dan kutipan daripada penjualan Sijil Waqaf ini akan digunakan untuk mendanai projek-projek pembangunan, pendidikan dan daqwah Yayasan Sofa Negeri Sembilan.

Sila jika anda berminat membeli Sijil Waqaf Yayasan Sofa Negeri Sembilan.
Previous
Next Post »